Op de fiets naar Maribor en Ptui

30 augustus 2018 - Maribor, Slovenië

De ligging van Maribor en Ptui aan de rivier de Drava zorgt ervoor dat we vrij gemakkelijk twee mooie tochten kunnen maken. Eerst wandelen we rond door de oude binnenstad van Maribor. De oude wijk Lent aan de oever van de Drava met kleine straatjes vind ik het leukst. Wat verder naar boven vind je oude grandeur terug in de pleinen, het kasteel van Maribor en de kathedraal. Koffiestop met 'Prekmurzka gibanica', een taart met lagen filodeeg, hüttenkäse,maanzaad, walnoten,appel en specerijen. Daarop kun je een eind fietsen😋. De oudste wijnrank ter wereld blijkt tegenover onze fietsen te staan. Imposant. We stappen weer op en volgen de Drava aan de zuidzijde naar het westen. De goed aangegeven fietsroute volgen we naar het plaatsje Ruse. Glooiend landschap, wat akkerbouw, langs de oever van de Drava zorgen bomen en begroeiing voor wat schaduw. De dag is vol en op de camping genieten we nog even van de  zon.

1. Anita:
    30 augustus 2018
    mooi en zo vredig daar..
  2. Marieke:
    Wat heerlijk relaxed.....
  3. Peter en Ria:
    30 augustus 2018
    Dit klinkt als een heerlijk vakantiedagje. Heb je zelf je fiets bij je of heb je die gehuurd?
  4. Rolf van Putten:
    roemrijke wolf ?
  5. Fieke:
    30 augustus 2018
    Ha Ria, ik heb mijn e-bike achter in de camper . Heel fijn!
  6. Monic van laar:
    30 augustus 2018
    Klinkt weer fantastisch fiek en zalig om ook tussendoor te fietsen!
  7. Ria Eising:
    4 september 2018
    het lijkt me een hele imposante reis. Je ziet veel en het lijkt me ook heel ontspannend.