Rond het meer van Bohinje

8 september 2018 - Ukanc, Slovenië

We zijn aangekomen bij het Nationaal Park Triglav waar in het zuidoosten het prachtige meer van Bohinje ligt, omsloten door hoge bergen. Onze camping in Ukanc ligt aan een smalle kiezelstrook langs de zuidzijde en is heel populair. Nooit eerder op een camping gestaan waar elk gaatje wordt gevuld met nog een camper, tent of auto. Complete anarchie in de zoektocht naar een plekje maar de sfeer is goed,: kampeerders, buitenmensen, wandelaars die genieten van de mooie natuur. Met een boot varen we van de camping naar de oostpunt van het meer om verder te voet het meer te ronden en op de camping terug te komen. We vallen met ons neus in de boter (alcohol) want de kapitein is jarig, heeft zijn hele familie aan boord en laat ons meegenieten van drank en lekkers. De wandeling is prachtig met doorlopend uitzicht op 'Vogel' de 1922 m hoge top achter onze 🏕️. Hier loopt een kabelbaan naar boven waar we als het weer nog beter is, mee naar boven gaan. Morgen wandelen we eerst naar Slap Savica, twee watervallen tussen hoge rotsen en verkennen smiddags op de fiets de kleine traditinele Sloveense dorpen in de vallei van de Savica. De foto's volgen...

1. Anita:
    9 september 2018
    oo en weer prachtig weer zie ik.. wat een zuiver water he.. fijne zondag daar!
  2. Rolf van Putten:
  3. Lucie Brouwers:
    9 september 2018
    Als het vechten is om een plekje, is het wel een risico om met drie kampeermiddelen aan te komen en te hopen dat je bij elkaar kunt staan. Kennelijk is dat toch gelukt! Goed hoor!
  4. Peter en Ria:
    9 september 2018
    Na de alcohol toch nog wandelen, klinkt weer goed deze dag.
  5. Els van der Giessen:
    11 september 2018
    Ha Fieke, na een heerlijke vakantie in Frankrijk en Spanje waarin we voor al de Atlantische kust hebben opgezocht, zitten we weer in Amsterdam. Inmiddels heb ik je verhalen gelezen en de foto's bekeken. Prachtig allemaal! En voor ons ook wat jeugdsentiment. Ljubljana, Bled en de Vintgarkloof hebben Peter en ik 100 jaar geleden ook met zijn ouders bezocht. Goede herinneringen.
    Tijdens deze vakantie heb ik twee romans gelezen die in Slovenië of daar in de buurt spelen. De een ietwat melancholisch, de ander komisch. Beide verhalen over vriendschap, trouw en oorlog. Heel mooi! Ik kan ze je van harte aanbevelen: Die nacht zag ik haar van Drago Jancar, en De pelikaan van Martin Michael Driessen.
    Nog een fijne reis verder, en tot gauw maar weer!