Het dal van Savinja

1 september 2018 - Municipality of Luče, Slovenië

Een kleine camping in Luce aan de rivier Savinja is de uitvalsbasis om de Karawanken te verkennen. Het dal is hier iets breder maar wordt naar het noorden smaller en geeft toegang tot drie mooie dalen. Helaas is het mooie weer helemaal op. Gisteren konden we tussen de buien door nog een mooie fietstocht het maken. Vandaag is het echt slecht. Met mijn camper rijden we  door de Logarsko Dolino, een 9 km lang smal dal omzoomd door meer dan 2000 m hoge rotswanden. Daar zien we niet heel veel van door de laaghangende bewolking maar aan het eind van het dal parkeren we de auto en wandelen naar waterval Rinka en klimmen naar het mooist gelegen café. Ook op de terugweg door het dal zoeken we een tweede waterval. Nou daar hadden we ook onder kunnen gaan staan, zo nat zijn we. Maar "thuisblijvers hebben altijd ongelijk"  want het was ook nu, toch de moeite waard.

1. Gabriela:
    2 september 2018
    Met goed en slecht weer, het belooft weer een mooie reis te worden, en wij reizen een beetje mee...😀 ! Groetjes en een fijne tijd !
  2. Peter en Ria:
    2 september 2018
    Ah, die kende ik nog niet 'Thuisblijvers hebben altijd ongelijk.' Onthouden, want daar ben ik het helemaal mee eens. Je droogt wel weer op, maar die waterval kunnen ze je niet meer ontnemen.
  3. Lia:
    2 september 2018
    Oeps wat mooi zeg die watervallen!! Inderdaad dit pakken ze je maar mooi nooit meer af. (Mijn droom onder een waterval zijn en daar zwemnen nooit uitgekomen) Wie weet klaart het weer toch op. Je hebt nog weken voor de boeg...😘
  4. Monic van laar:
    3 september 2018
    Gelukkig wel een Nice regenjassie bij je!! X
  5. Anita:
    3 september 2018
    beter met slecht weer daar zitten hoor.. en lia kan onder de waterval in sonsbeekpark in arnhem terecht. Mooie weer komt er weer aan. fijne avond daar
  6. Mieke:
    4 september 2018
    Prachtig Fieke wat je tot nu gezien hebt. Heel veel reisplezier!
  7. Ria Eising:
    6 september 2018
    Na regen komt zonneschijn moet je maar denken. Prachtige natuur en wat een mooie camping.
  8. Beatrijs timmerman:
    6 september 2018
    Hoi Fieke,
    Loop een beetje achter met het lezen van je reisverhalen. Zie dat je op de foto's bij dit reisverhaal je mooie jack aanhebt.
    Wat een mooie tochten heb je al gemaakt, leuk dat we zo kunnen meegenieten!
    Ga zo door! Beatrijs