Robanov Kot

4 september 2018 - Municipality of Luče, Slovenië

Zondag 2 september, we twijfelen tussen een bezoek aan de ijsgrot of toch de wandeling door een van de zijdalen. De regen wordt wat minder...langs onze camping lopen honderden mensen de langste ' marathon' van Slovenië (75 km), dan kunnen wij dat ook. We fietsen een klein stukje langs de rivier de Savigne, die in de smaller wordende kloof , tussen hoge rotsen kronkelt, dan links omhoog het dal in van Robanov Kot. Na een aantal km stallen we de fiets bij een boerderij en gaan te voet verder. We volgen de bedding van een ondergrondse rivier , licht stijgend, door het bos en komen uit op de alpenweide met nog een laatste boerderij. Hey is een prachtig dal , omsloten door  hoge toppen waar we door de wolken door toch nog wat van zien. Het wandelpad gaat over in een ' hike' stijl de berg op. Mooie plek voor een pauze en dan terug. S'avonds laten we ons verwennen met een boerenmaaltijd en nemen afscheid van dit prachtige dal. Maandag de hele dag regen, een rijdag naar Ljubljana met later op de middag een eerste verkenning van de stad op de fiets.

1. Peter en Ria:
    5 september 2018
    Tja, dat klinkt nog mooier dan onze wandeling door de polders. Die ijsgrot leek me trouwens ook wel interessant, maar je moet altijd een reden hebben om terug te gaan. Mij heb je in ieder geval lekker gemaakt met deze streek, misschien toch onze plannen wijzigen?
  2. Peter en Ria:
    5 september 2018
    Ah, dat klinkt nog mooier dan onze wandeling door de polders, maar die ijsgrot had me ook wel wat geleken. Ach, je moet altijd iets overhouden om terug te willen gaan. Mij heb je in ieder geval warm gemaakt voor dit gebied.
  3. Anita:
    5 september 2018
    zelfs met de regen klinkt het als genieten. Blij te zien dat de natuur daar zo mooi blijft. fijne woensdag samen
  4. Lia:
    5 september 2018
    En...hopelijk het weer vandaag iets beter dus. Het is er wel prachtig hoor, al dat volle groen, bergen en dalen. Die boerenmaaltijd zag er best uit...kun je makkelijk dag op teren denk ik..ha 😃 Ik blijf met je mee reizen hoor en "stikjaloers" zijn. Lfs Lia 💙
  5. Lucie Brouwers:
    5 september 2018
    Hopelijk wordt het weer nu echt beter. Met een zonnetje kun je toch wat meer ondernemen. Desondanks mooie omgeving zo te zien. Geniet ervan!
  6. Fieke:
    5 september 2018
    Het is heerlijk weer vandaag. We genieten er maar even dubbel van.