Langs Golf van Korinthie, Nafpaktos en Lefkhada 6-9 mei

9 mei 2019 - Georgios Karaiskakis, Griekenland

Vanuit Delfi daal ik snel af naar de kust door het grootste olijfbomenwoud in Griekenland. Ik volg de oude weg langs de kust, Golf van Korinthie met mooie uitzichten op de Peleponesos en de prachtige brug naar Patras. In Galaxidi, een dromerig watersport plaatsje, rondlopen en koffie bij de bakker. Even verderop Nafpaktos, het door de Venetiers in de 15e eeuw versterkte ‘Lepanto’. Het haventje mooi beschermd door versterkte torens en muren met kantelen. Leuk om via nauwe straatjes en veel trappen naar boven te klauteren naar de citadel...ik kwam een heel eind. Iets verderop een camperplaats ‘ aan het eind van de wereld’. Prachtige plek, storm, onweer, regen ( Kato Vasiliki)

Omdat het weer maar matig is, besluit ik de mooie kustroute te blijven volgen tot Preveza en pas daarna naar Lefkhada te gaan. Preveza zelf is nog uitgestorven, een grote jachthaven met plezierboten en heel veel terrasjes die allemaal leeg zijn...Ook de camping is uitgestorven maar ik word gezellig uitgenodigd bij Nederlands stel om aan te schuiven bij de grote pan gebakken sardientjes.

De volgende dag rijd ik het ‘ eiland’ Lefkhada op en volg de route langs de rustige en ruige westkust tot het dorpje Vasiliki in het zuiden. Hier is een camping, ook bijna leeg. Maar wel de beste WiFi verbinding tot nu toe. Ik kan tv kijken, langs de lijn  en Ajax / Tottenham volgen... ik drink smiddags gezellig een kop koffie op het terras in het haventje met medekampeerster Renée en sluit bij hen de volgende ochtend af met koffie voor ik weer verder trek.

Ondertussen verlossend bericht van een stralende Arian: zijn presentatie is goed gegaan en zijn scriptie is af. Nu feest vieren en dan zien wij elkaar over een maand in Berlijn.

Al met al  ben ik pas laat op pad en rijd langs de oninteressante westkust naar de stad Lefkhada . Daar wandel ik rond, maar het kan mij niet bekoren. Ik vind het veel te toeristisch en een strandmens zal ik nooit worden. Geef mij maar de bergen, de haarspeldbochten, de uitzichten en een klein dorpje. Daar sta ik nu bij een taverne geparkeerd op een achterterrein, zie de herhaling van Ajax op groot scherm en ik word verwend met lekkere hapjes. Morgen verder door de bergen naar de Meteorakloosters.

1. Anita:
    9 mei 2019
    haaaa gefeliciteerd met prestatie van Arian. Weer een nieuwe fase in het leven. Foto's zijn prachtig maar ik deel je mening over toeristengebieden.. Ben erg benieuwd naar de kloosters... fijne avond Anita
  2. Renée:
    Mooi herkenbaar verhaal!
    Was even gezellig vanmorgen .. misschien tot ziens !
    Wij gaan vanaf morgen richting Nafpaktos.
    👋
  3. Monic van laar:
    9 mei 2019
    Tja die bergen!!!!! Blijft fascinerend!
    Top voor Arian🎉🎉
  4. Marijke:
    9 mei 2019
    Gefeliciteerd met Arian! Wat een prachtige dingen zie jij en beleef je in deze vakantie. 😃🍀
  5. Ria:
    10 mei 2019
    Ik reis nog steeds met je mee, geniet van je foto's en voel je vreugde om een succesvolle zoon.
  6. Lucie Brouwers:
    10 mei 2019
    Gefeliciteerd met Arian! Jammer van het weer. Het wordt vast weer beter.
  7. Gabriela:
    10 mei 2019
    Fijn dat het in deze tijd nog niet zo druk is met toeristen, aan de andere kant kan het weer nog wisselvallig zijn, maar je beleeft weer een mooie reis 😀!
    Proficiat met de mooie prestatie van Arian, dat wordt een mooi feestje in Berlijn 🎉🥳 !
  8. Lia:
    11 mei 2019
    Fijn voor Arian! Proficiat...straks feest in Berlijn. Jou reis is en blijft een aaneenschakeling van camper avontuur. Prachtige verhalen en foto's en...inderdaad een echte toerist ben je zo niet en wil je ook niet zijn "good for you" 👌lfs Lia 😘💛
  9. Jan Kompier:
    13 mei 2019
    Vooral jij Fieke gefeliciteerd met Arjan dan kan hij nu fijn in Berlijn beginnen, een pak van je hart ! Verder geniet van je leuke en interessante reis met goed weer.