In de natuur van Slovenië (2-6 juni)

6 juni 2019 - Soča, Slovenië

In plaats van nog verder langs de kust te rijden richting Triëst besluit ik door het binnenland van Kroatië rechtstreeks naar Slovenië te rijden. Ik verwachtte niet dat nog meer Venetiaanse steden nog iets konden toevoegen aan wat ik allemaal heb gezien. Maar eerst rust ik uit op een kleine camping bij de Plitvitch meren. Zelfs een bezoek aan de ( zeer drukke) meren kon ik niet opbrengen. Ik doe het even met de foto's van anderen😀.

De rustige kleine wegen , geen tolwegen! , maken dat ik weer geniet van het landschap. Ik rijd vrij dicht langs de grens met Bosnië Herzegovina en ik zie nog verlaten huizen met kogelinslagen, de stille getuigen van de burgeroorlog. In de loop van de middag rijd ik door een vruchtbaar gebied Slovenië in en overnacht bij een wijnboerderij. De komende zes dagen zak ik langs de Soça af (omhoog) naar en door  de Julische Alpen. Twee dagen in Tolmin met een mooie wandeling naar de kloof van Tolmin; twee dagen in Soca, aan de prachtige smaragdgroene rivier zelf , vlakbij de Soça Korita (kloof). Hier eindigde vorig jaar mijn reis door het plotseling overlijden van Rolf. De herinnering aan dat moment is af en toe weer heftig en verdrietig.

Ik wilde nog heel graag een stuk van de Soca Trail lopen, de oudste uitgezette wandelroute van Trenta naar Bovec dat kan heel goed vanaf deze camping. De Triglav zien ( in onze eerste hutten tocht hebben we die o.a. beklommen) en de Vrisicpas met de 50 haarspeldbochten rijden. Genoeg te doen dus. Volgens buienradar, Weeronline enz. klaart het morgen echt op....en ikzelf ben al opgeklaard.

1. Mieke:
    6 juni 2019
    Adembenemend mooie natuur daar Fieke. Geniet ervan en laat de rust die ervan uit gaat over je heen komen.
  2. Carla:
    6 juni 2019
    De Julische Alpen zij prachtig.
    We hebben bewondering voor je Fieke😘
  3. Monic van laar:
    6 juni 2019
    Goed zo fiek dat je hiervoor gekozen hebt, de rust komt weer terug in je!
    Wij hebben vandaag bled bezocht, kloof gelopen en gaan zeker de vrisic pas rijden!
    Xx
  4. Astrid:
    Mooie reis Fieke!
  5. Anita:
    7 juni 2019
    hee fieke, nu mooie reden om keer terug te keren want de Plitvitch meren is echt een iets voor jou om te zien. Prachtig maar heel veel niveau verschil en trapjes.
    Rust goed ff uit zover het kan want was vakantie he.. Zijn er daar nog van die zogenaamde doodlopers op de weg? zwart geklede vrouwtjes die in het donker aan verkeerde kant van de weg opduiken... dikke toi toi toi knuffel en genieten he
  6. Fieke:
    7 juni 2019
    Ik rijd niet in het donker😁
  7. Jan Kompier:
    7 juni 2019
    Herinneringen kunnen wel intensief worden, zelfs bij een plek die zo indringend mooi is,
    misschien wel daarom. Op naar Arjan !
  8. Toos Verbogt:
    7 juni 2019
    Wat bijzonder om de omgeving van de Plitvitch meren weer te zien. Wij waren er vlak voordat de oorlog daar uitbrak. Geniet nog lekker, een goede reis noordwaarts en ....... wat zal het weer fijn zijn om Arjan weer eens lekker vast te houden.
  9. Marijke:
    8 juni 2019
    Wat een fantastische reis toch! Prachtige foto's. Knap hoor zo in je eentje. Nog hele fijne dagen. 🍀❤
  10. Lia:
    9 juni 2019
    Mooi dat je op de plek waar je vorig jaar gestopt bent, ondanks de emoties en verdriet, het weer op hebt kunnen pakken! De natuur is er overweldigend mooi zeg... (Voor Karin en mij vandaag helaas alweer de laatste volle dag op Rhodos) Tot thuis, lfs Lia 😘💛
  11. Peter en Ria:
    13 juni 2019
    Die meren zijn schitterend, maar als er teveel toeristen lopen is het nooit zo geweldig. Stukje rouwverwerking ook deze reis. Heftig, maar waarschijnlijk ook wel goed voor ziel en geest.