Langs de Adriatische kust (28 mei-1 juni)

1 juni 2019 - Rakovica, Kroatië

Over de oude weg, zo dicht mogelijk langs de kust rijd ik omhoog door Montenegro, Kroatië, Bosnië Herzegovina en opnieuw Kroatië. Het eerste doel is de baai van Kotor rondrijden en Kotor bezoeken. Helaas valt er ook nu weer heel veel regen en kom ik gelijk aan met een cruiseschip in Kotor. Zowel de baai als het plaatsje zijn te klein voor dit toeristisch geweld. Het ligt er prachtig en rond de baai rijden is leuk ( op de fiets maar niet met dit weer) maar om daar nou te blijven??? Nee, door naar de camping ten zuiden van Dubrovnik. Hier vandaan neem ik de volgende ochtend de boot naar Dubrovnik. Na een half uur flink schommelen kom ik aan in de historische haven. Prachtig, wat een mooie entree!

1. Anita:
    2 juni 2019
    ja dubrovnik is prachtig.. zo blij dat met de oorlog het bewaard is gebleven. Ga je ook naar de meren? Veel plezier daar!
  2. Ria:
    4 juni 2019
    Jammer van die regen, maar het ziet er schilderachtig uit.
  3. Lucie Brouwers:
    4 juni 2019
    Kotor en Dubrovnik, ik ben er geweest toen Joegoslavië nog bestond en ik jong en mooi was. Ik herken het van de foto's in mijn ouderwetse fotoboek. Kotor was toen totaal vernield, dat weet ik nog. Jammer van het weer. Het wordt vast beter.
    Liefs en geniet,

Lucie