Essaouira

27 november 2017 - Al Haouz, Marokko

Langs de kust rijd ik naar de ' witte stad' Essaouira. Het vroegere Portugeze Mogador. De rit is mooi en de kustlijn grillig. Daar waar ik wat van de kust afrijd, is het landschap vol arganbomen met inderdaad soms geiten die in de bomen klimmen om de blaadjes te eten. Overal coöperaties die Arganolie en aanverwante producten maken en verkopen. Ik heb het eerste flesje olie al bijna leeg want mijn huid is in dit droge klimaat blij met de olie!
Essaouira Is een overzichtelijk stadje met een 18e eeuwse medina (werelderfgoed) met stoere bastions waar je heerlijk kunt dwalen. Ook de haven met de traditionele vissersvloot is een fantastisch ( stinkend) schouwspel met enorme krabben, haaien, morenen en grote roggen die de kade worden opgesleept en verkocht. Vis eten dus in de restaurantjes! We overnachten op een parkeerplaats vlak tegen de medina aan. Fijn om zo de medina in te kunnen lopen maar ook bevolkt door zwervers en zwerfhonden. Ik rijd de 3e dag in de middag alvast richting Marrakech om rustiger te kunnen slapen en op de camping weer even bij te komen van alle indrukken. Mijn hoofd begint vol te raken....
De komende dagen staan we op een parkeerterrein bij de beroemde Koutoubia Moskee midden in Marrakech.

1. Spanje carla:
    27 november 2017
    Hoi Fieke, ja dat begrijp ik.....je hoofd raakt vol. Zoveel indrukwekkende indrukken. Wat een mooie reis is het. Je foto's zijn prachtig. Dat wordt een dagje foto's kijken in Breda. Anneke en ik gaan ons melden als je weer thuis bent. Heb het nog heel goed. Dikke kus van mij
  2. Rolf van Putten:
    27 november 2017
    de witte stad en
    de zwarte stad mijn marijn
    ook geweest alleen
  3. Joke toonen:
    Goedemorgen Fieke.
    Wat mooi dat jij in ieder geval voor zo het reisverslag en de prachtige foto's hebt.
    Kan je in ieder geval wat lozen in het hoofd.
    Jouw hart stroomt vanzelf wel over, denk ik.
    Heb weer een mooie dag vol verwondering.
    Lieve groet, Joke
    p.s Gaat nog steeds goed en ben er blij mee.
  4. Anita:
    28 november 2017
    Wat een rust daar.. we vallen in herhaling dat het er prachtig is.. alle geitjes daar laten he.. groet
  5. Peter en Ria:
    28 november 2017
    Ik kan me voorstellen dat je hoofd vol raakt, goed dat je een dagboek bijhoudt. ;) Ik geniet van je jaloersmakende foto's. Prachtig om over je schouder mee te kijken.
  6. Lucie Brouwers:
    28 november 2017
    Die geiten klimmen niet in bomen om blaadjes te eten, maar omdat ze daartoe gedwongen zijn en de eigenaar geld kan vangen van toeristen die er foto's van willen maken. Stop maar eens bij zo'n boom. Sorry, I've been there...
  7. Fieke:
    28 november 2017
    Nou Lucy, echt niet in de streken waar ik doorheen ben gereden. Maar dat je voor iedere foto moet betalen, klopt. Dan moet je die foto dus niet nemen!
  8. Rolf van Putten:
    de reis ook ?
  9. Monic van laar:
    28 november 2017
    Ik zou die arganolie maar extra meenemen, hier een stuk duurder😏
    Ennuh koppie effe leegmaken hè!!
    Xx
  10. Toos Verbogt:
    29 november 2017
    Kan me voorstellen dat je hoofd vol raakt. Heb ik altijd al na 3 weken reizen. Straks vaak naar je foto's kijken en dan komen alle mooie belevenissen weer terug. Geniet nog maar lekker! Groetjes, ook namens Fon.