Tot slot: Chefchaouen - de blauwe stad

10 december 2017 - La Puebla de Arganzón, Spanje

De laatste reisdag in Marokko heeft nog een mooie rit door het Rif gebergte en een bijzondere stop in de Blauwe stad. In de heksenketel van het vrijdagmiddag gebed kom ik hier aan. De oproep voor het gebed is oorverdovend in de nauwe straatjes van de medina die stijl tegen de heuvel is gebouwd. Ik laat het geluid en de kleuren nog eens goed op mij inwerken en geniet van het straatbeeld.ik klim omhoog en heb een mooi uitzicht over de medina en de kasba en de omliggende heuvels. Ook de zon doet weer zijn best. En zo komt een eind aan deze fantastische reis door Marokko. Bij Cabo Negro staan we bij een hotel waar we het afscheidsdiner hebben. De volgende ochtend was het nog maar een klein stukje naar de haven in Tangen. Daar valt de groep uit elkaar. Ik rijd met vier andere campers naar een camperplaats in Jerez de la Frontera. Vanochtend bij licht is iedereen gaan rijden en inmiddels ben ik flink opgeschoten en sta ik boven Burgos in een klein dorpje voor de nacht. Mijn camper staat te schudden in de storm en in Nederland is er sneeuwdonder en code rood ....het is dat ik mijn plekje, de jongens en mijn sociale leven mis en weer graag omarm anders zou ik de zon in Marokko weer opzoeken.
Liefs voor iedereen die mij heeft gevolgd en heeft gereageerd op mijn verhalen en foto's. Het was fijn om de reis zo te kunnen delen!

1. Spanje carla:
    10 december 2017
    Fieke hele goede reis naar huis.....naar je jongens, huis en al wat je verder lief is. Tot ziens
  2. Corné:
    10 december 2017
    We hebben met zijn allen genoten van je verslag en mooie foto’s. Een goede thuisreis, doe het rustig aan.
  3. Rolf van Putten:
    sneeuwballengevecht
    en sleeën kijken binnen
    weer om intratuin
  4. Astrid:
    10 december 2017
    Was leuk om je blog te volgen, dank je wel.
    Marokko is prachtig. De zon is heerlijk. Maar sneeuw in Nederland is ook best leuk hoor.
    Goede reis terug.
    Groetjes,
    Astrid de Kuijer
  5. Marijke:
    10 december 2017
    Heel erg leuk geweest om je te volgen op je reis. Was echt prachtig! Nog een hele goede thuisreis gewenst.
  6. Rolf van Putten:
    zes straatkatten waar
    kapotte glas in lood en
    naar reizen holland
  7. Jan:
    Goede reis terug.
  8. Joke toonen:
    Goedemorgen Fieke.
    Dank dat ik kon meegenieten. Heerlijk om je met de jaarwisseling weer te zien en....nog meer te horen. Heb een goede reis naar Breda. Harte groet, Joke
  9. Peter en Ria:
    11 december 2017
    Dankjewel dat we mee mochten op deze bijzondere reis. Op deze manier breng je de kleuren en warmte van Marokko naar ons toe. Goede thuisreis gewenst en op je volgende reis volgen we je graag weer.
  10. Anita:
    11 december 2017
    wij gaan je verhalen ook missen. leuk om virtueel mee te reizen. Hele fijne reis terug, fijne thuiskomst en tot horens of ziens.. dank je wel kus ciaooooo
  11. Lucie Brouwers:
    11 december 2017
    En heel goede reis terug!!
  12. Monic van laar:
    11 december 2017
    Wat was het heerljjk om met je mee te reizen!
    En ach de warmte vind je ook weer thuis!!
    Tot snel! Dikke😘
  13. Peter van Putten:
    11 december 2017
    Nog een goede terugreis verder. Pas op he zonder winterbanden ! Groet Els en Peter.
  14. Ria Eising:
    11 december 2017
    Het was heel bijzonder om jouw prachtige reis te volgen. Wat heb je veel moois gezien. Dank je wel! Ik wens je een hele goede thuiskomst en we ontmoeten elkaar vast nog wel eens.
  15. Wilma Bergmans:
    12 december 2017
    Het was leuk zo met je mee te reizen Fieke!
    Je bent weer een prachtige ervaring rijker.
    Welkom thuis!