Midden Atlas

3 december 2017

De eerste regen sinds een half jaar heeft de lucht schoongewassen. We rijden vanuit Marrakech naar het noord-oosten langs de voet van de hoge atlas waar nu sneeuw ligt, naar Ouzoud in de Midden-Atlas. Hier wandelen we naar de watervallen die door de heftige regen bruin van de modder zijn. De camping op 1200 meter ligt prachtig, de lucht is prikkelend fris en de kachel moet aan! De dag erop rijden we verder de hoogte in, kale vlaktes, steeneiken en zicht op besneeuwde bergtoppen. De overnachting op 2000 meter aan een bergmeer is heel koud! Mijn campinggas werkt nauwelijks meer en in de jerrycan en op de ruiten staat ijs. Maar zodra de zon op komt wordt het snel beter. Vanaf nu wel een dik vest en de kachel aan. Alvast een beetje wennen aan de winter.

1. Rolf van Putten:
    3 december 2017
    de omgekeerd en
    mensheid ook de beesten en
    dier en volle maan
  2. Lucie Brouwers:
    4 december 2017
    Goh, dat het daar ook zo koud kan zijn! Ik hoop dat je je camper voldoende warm kunt stoken. Zijn dat wilde apen?? Fantastisch.
  3. Fieke:
    4 december 2017
    Met de dieselkachel is het in no-time bloedheet in de camper. Maar dan moet ie ook weer snel uit....en koelt het weer af. De ouderwetse kruik is 'snachts nog altijd een uitkomst. De apen leven daar inderdaad in het wild. Maar die je ziet zijn gewend aan de mensen die ze blijven voeren....
  4. Monic van laar:
    4 december 2017
    En dan is het toch ook weer heerljjk wanneer de zon opkomt!!😀
    Wel een gave plek om te overnachten! X
  5. Anita:
    4 december 2017
    zit mij af te vragen hoe het is om zo afgelegen te wonen. Dan moet je echt selfmade zijn volgens mij. Fijn je op een foto te zien. Geniet ondanks het wat frissere weer nog maar lekker even want voor je het weet is het weer 'gewoon' knuffel Anita
  6. Anneke, Egmond aan Zee:
    4 december 2017
    Wat een super reis, geweldig de sneeuw op het gebergte. Wat een fasineerd landschap steeds weer. Misschien begin je ook weer beetje naar huis te verlangen ? Lieve groet
  7. Spanje carla:
    In een woord..... .wauw!!!!;
  8. Peter en Ria:
    5 december 2017
    Door de foto's reis ik met je mee. In je woorden ben je wat zuinig. Pen vastgevroren?
  9. Mieke:
    5 december 2017
    Daar zijn gewoon geen woorden voor Fieke, wat een prachtige plaatjes weer!
  10. Marijke:
    5 december 2017
    Je ziet er goed uit Fieke! Fijn om zo te reizen en prachtige dingen te zien en beleven.
  11. Rolf van Putten:
    7 december 2017
    de roep en mee en
    reizen en geheime lieve en
    het is marokko
  12. Anita M:
    7 december 2017
    Heerlijk om met je mee te reizen Fieke! Nog even genieten en dan terug naar de Nederlandse kou. X