deel twee Fes en Moulai Idriss

9 december 2017

Ik hoop dat jullie een indruk hebben met de foto's van mijn wandelingen door Fes. Het is zo fotogeniek, ook de mensen zijn prachtig maar ik heb vrijwel geen mensen kunnen fotograferen met mijn telefoon. Dat valt teveel op en meestal wil men niet op de foto.
Moulai Idriis ligt prachtig in de heuvels ten noorden van Fes. Het is een heilige stad met de grafrombe van Moulai Idris, de moskee en de Zawija ( school)die we alleen van een afstand mogen bewonderen. Een enorme binnenplaats met bewerkt stucwerk en prachtig mozaïek. De groen geglazuurde daken , kleur van de Islam, steken mooi af tegen de witte muren. In de verte zie je ook Volubilis liggen. Een grootse opgraving van een Romeinse stad met prachtige mozaïeken. Ik ben er een paar jaar geleden met Marijn, Eline en Arian geweest en zie het nog steeds voor me. Schitterend! Maar nu even tijd om uit te zieken/ rusten op de camping. Lekker languit in het zonnetje.

1. Marieke:
    9 december 2017
    Net een berichtje aan je gestuurd en daar ben je alweer :-) Geniet van het zonnetje!
  2. Rolf van Putten:
    Heel de foto’s ook !
  3. Lucie Brouwers:
    9 december 2017
    Schitterende foto's inderdaad. En geniet maar lekker van dat zonnetje!!
  4. Marijke:
    9 december 2017
    Beterschap Fieke! Lekker uitrusten en op krachten komen. Zonnetje helpt daar altijd bij.
  5. Ans van Aken:
    9 december 2017
    Goede reis naar huis, Fieke. Het was fijn om te lezen en mee te leven waar je was.
    Groetjes
  6. Anita:
    9 december 2017
    geniet nog lekker aan een flinke borrel dat je alle rottigheid en virusjes uit zweet... ciao ciao
  7. Rolf van Putten:
    prachtige mozaïeken
  8. Rolf van Putten:
    de mozaïek en
    nieuwsgierige apen ook
    de moren karma
  9. Peter en Ria:
    10 december 2017
    Dat plein met die koperslagers, het lijkt wel of de tijd heeft stilgestaan, ik kan het geluid nog horen als ik eraan terugdenk.