Marrakech

30 november 2017 - Marrakech, Marokko

Drie dagen ondergedompeld in de hectiek van de Souks in de Medina van Marrakech....Zo volgestouwd met koopwaar dat je erg je best moet doen om de mooie oude poorten, moskeeën en riads te kunnen zien. De eerste dag de paleizen en Saadische graven bezocht. Heerlijke ' bastlle' gegeten en een lekkere nek en rugmassage genomen. Want van al dat geslenter door de stad....We staan op een parking vlak achter de beroemde Koutoubia moskee. Fijn op loopafstand van het beroemde plein Jena el Fna. Tussendoor dus even uitrusten in de camper. Het fotomuseum met prachtige zwart-wit foto's vond ik de moeite waard, vooral de oude filmopnames van een trektocht door de Atlas. Het Marrakech museum was vooral interessant omdat het in een prachtig paleisje was gevestigd. Hoogtepunt vond ik de 16e eeuwse koranschool in Andalusische stijl. Het beroemde plein heeft voor mij niet meer de charme van 1001 nacht. Vooral heel veel eettentjes en veel verkopers van prullaria. Overdag nog enkele slangenbezweerders, zielige aapjes en schoenpoetsers. Een stad waar je eindeloos kunt dwalen door de nauwe straatjes en steegjes. Onbegrijpelijk hoe de verkopers nog iets kunnen verdienen. Het zijn er teveel die zich al theedrinkend liggen te vervelen en hopen dat je hun winkeltje uitzoekt om iets te kopen.....weg van de drukte is het wel erge armoe in de stad.

1. Anita:
    30 november 2017
    prachtig die mozaik vloeren en muren.. zeker wel tig deuren je camper in gedaan? Gek he hoe snel je de drukte weer wilt verlaten. De natuur trekt weer.. veel plezier daar!
  2. Florens van der Voorn:
    Leuk!
  3. Peter en Ria:
    30 november 2017
    In Marakech hebben de veel te opdringerige verkopers zoveel negatieve indruk op me gemaakt, dat ik van de rest niets meer kan herinneren. Gelukkig heb jij de pareltjes, die er ook zijn ontdekt.
  4. Rolf van Putten:
    1 december 2017
    Moziek !
  5. Marieke:
    1 december 2017
    Even een paar dagen achter elkaar met je meegereisd.....Wat een afwisselende tocht, indrukwekkende natuur, prachtige cultuur en kleurrijk Marrakesh. Alles mooi in beeld gebracht! Kan me ook goed voorstellen dat het vermoeiend is, de zandstormen, het reizen en alle indrukken. Een voorspoedige reis verder....
  6. Marijke:
    2 december 2017
    Fantastisch Fieke. Wat een prachtige beelden en verhalen. En wij hier in Nederland maar bibberen in de vrieskou. Nog een fijne tijd!