De Atlantische kust

23 november 2017 - Province d'Agadir-Ida-Ou Tanane, Marokko

Via Guelmin, de laatste 'woestijnstad' voor de omstreden Westelijke Sahara, rijden we naar Plage Blanche, een mooie plek aan zee. Tijd voor een strandwandeling en een boek. Ik spot flamingo's...De rustdag wordt weer verstoord door een heftige zandstorm die gelukkig niet de hele dag aanhoudt. Maar helaas moeten we allemaal weer opnieuw aan de schoonmaak. Maar de zon schijnt uitbundig, regen hebben we nog niet gehad. Mij hoor je niet klagen. Langs de kust trekken we nu verder naar het noorden . Net voorbij Sidi Ifni, tot 1969 nog Spaans grondgebied, staan we hoog op de kliffen boven een natuurlijke brug. Dit was voorlopig de laatste rustige plek. Voorbij Agadir is het gedaan met de rust en de mooie wildcamps. Ik bezoek nog een souk in Tiznit, een volledig ommuurde stad die zich lang verzet heeft tegen de overheersing van de Fransen. De laatste sultan haalde hier joodse zilversmeden naar toe en er is nog steeds een hele grote souk met alleen juwelierszaakjes. De joodse gemeenschap is na de zesdaagse oorlog volledig naar Israël geëmigreerd. Even boven Agadir strijken we neer op een heuse camping en geniet ik van warme douches, een normale wc, een wasmachine en een restaurantje. We halen hier de rustdag in die we door de zandstorm moesten afbreken in de Sahara.

1. Florens van der Voorn:
    23 november 2017
    Zandstralen, je nu wel bekend!
  2. Astrid:
    23 november 2017
    Prachtige foto's Fieke!
    Veel plezier, Astrid
  3. Anita:
    24 november 2017
    wow mooi weer daar zeg.. wat doen die marokanen allemaal hier terwijl ze zo'n mooi land bezitten.. en dit is positief bedoeld hoor. echt een eye-opener voor mij hoor.. prachtig land zeg ! Ook goed je te zien te genieten daar.. groet weer!
  4. Ryanne:
    24 november 2017
    Hi Fieke! Wat een mooie plekken zeg! Leuk om zo met je mee te lezen. Geniet ervan! Groeten Ryanne (Fysius)
  5. Peter en Ria:
    24 november 2017
    Wow, wat mooi allemaal, zelfs die zandstorm. Dat hoort er toch ook bij.
  6. Monic van laar:
    24 november 2017
    Nog wAt gescoord bij de juwelier?😉
    Nee hoor ik kan me voorstellen dat die extra warme douche, de schone plee en de rust al genoeg was!
    WAt mooi!! X
  7. Fieke:
    24 november 2017
    Inderdaad, primaire levensbehoeften gingen even voor 😃
  8. Michiel:
    24 november 2017
    Wat prachtig echt genieten ik zie mijn Kulba,tje er al staan! Wat mooi ik zit nog flink in de lappenmand maar dat hoor je nog wel! Liefs Michiel.
  9. Lucie Brouwers:
    24 november 2017
    Waw: die foto van de zonsondergang met jouw camper is er wel een om te gebruiken als bureaublad op je pc of als profielfoto op Facebook!
  10. Willy zwaard:
    25 november 2017
    Mooie foto's wederom. Jouw campertje is het mooie eendje in de bijt vergeleken met die flatgebouwen op wielen. Hebben die anderen de camper gehuurd. ( wat zijn ze eenvormig)
  11. Fieke:
    25 november 2017
    Nee hoor, allemaal eigen campers. In campers heb je niet veel smaken. Buscampers of Grote campers en de mijne😊
  12. Rolf van Putten:
    De Vuurtoren alweer Fieke ? (0;
  13. Marijke:
    25 november 2017
    Prachtig Fieke! Wat een schitterend land. Ik zie dat je het erg naar je zin hebt.