De rode duinen van Erg Chevbi en Taouz

2 november 2017 - Erg Chebbi, Marokko

Deze plek is te mooi om gelijk weer te verlaten.een rustdag met een boek en betoverend uitzicht! Aan het eind van de middag is het een spectaculair gezicht als onze kamelen in een lange rij komen aangelopen. De tocht in de late zon over de duinen, , hoog op de bult van de drommedaris is uniek.
Als de zon dan onder is, trekt iedereen zich terug. We houden onze ' eigen ' tijd aan waardoor we optimaal kunnen genieten van de ca. 13 uur daglicht.
Om 9 uur in de ochtend rijden we in convooi de zandduinen uit. Onder aanwijzigen van Hans leren we zandhopen te nemen en niet vast te lopen. Een korte rit, kuiltje graven, toilet legen.Ook de komende twee dagen staan we in de vrije natuur. Vanuit het plaatsje Merzouga vertrekken rally's, met 4wheel drive, squads en motoren diep de woestijn in. Wij nemen onze eigen piste naar een totaal ander landschap in de woestijn bij Taouz: zwart gesteente en rotsen RTL4 rijdt een dag mee en maakt opnames. We zitten lang in het donker te genieten van een zachte avond, de maan en de sterren.

1. Anneke, Egmond aan Zee:
    3 november 2017
    Hier past maar woord, PRACHTIG .
  2. Rolf van Putten:
    3 november 2017
    Altijd de Vrouwen en ikke niet ...
  3. Jesca Verbrugge:
    3 november 2017
    Wat een bijzondere reis fieke! En wat een prachtige foto’s. Leuk om je zo te volgen! Geniet met de hoofdletter G! X
  4. Wilma Bergmans:
    3 november 2017
    Mooie foto's en leuk om te lezen! Ik geniet van je verhalen Fieke!
  5. Lucie Brouwers:
    3 november 2017
    Gaan we die opnames nog zien bij RLT4?
  6. Fieke:
    3 november 2017
    Ja, zaterdag 11 november 16.30 "Wat of Living"
  7. Jan:
    Prachig Fieke.
  8. Marieke:
    4 november 2017
    Ha Koninging van het onderhandelen ;-)
    Heb even wat berichten 'ingehaald'. Wat een prachtige en afwisselende reis! De grootse landschappen en bijzondere ontmoetingen. Samen in een groep en dan weer heerlijk alleen slenteren en je onderdompelen in de sfeer van de ommuurde dorpen. Ik wandel en geniet een beetje met je mee....
  9. Anita:
    4 november 2017
    wat een ervaring moet dit zijn... echt prachtig
  10. Marijke:
    4 november 2017
    Wat een geweldige ervaring Fieke! Dit moet zeker zijn wat je van het reizen hebt gehoopt en verwacht.
  11. Willy zwaard:
    4 november 2017
    Mooi Fieke. Kan even niet op een passender beoorelingswoord komen. Echt bijzonderen volgens mij ook rustgevend
  12. Peter en Ria:
    5 november 2017
    Fantastisch, met weinig woorden en prachtige foto's als omlijsting, begrijp ik in welke hemel jij op dit ogenblik moet zitten.