De kop is eraf...van Breda naar Zagreb 16-17/4

16 april 2019 - Rakitje, Kroatië

Zondag 14 april vertrokken en een heel voorspoedige reis door Duitsland gehad. Geen enkel oponthoud waardoor ik ontspannen kon doorrijden. Even voor Passau op een camperplek bij een gasthof heb ik een heerlijke salade gegeten en overnacht. De volgende dag al vroeg op pad, het was koud en mistig. De route door Oostenrijk is niet erg interessant, vooral heel veel tunnels en door de mist ook geen berg gezien. Ik had genoeg van de snelweg en heb vanaf de grens met Slovenië de tolwegen vermeden waardoor ik via Hongarije in Kroatie  uitkwam en tenslotte op de camping bij Zagreb. Het weer knapt op en ik geniet nog even van de zon. Vandaag met de fiets en treintje naar het centrum van Zagreb. Vanaf het station loop je via een majestueuze laan door de grandeur van de 19 eeuwse ‘ benedenstad’ . Het is een prachtige lentedag, de parken vol met fris groen en  bLoemen. Ook bijzonder druk. Er is een feestdag voor schoolkinderen en de grote pleinen staan vol met groepen leerlingen, sportparcoursen, muziek enz. Ik vlucht via een park achter de kathedraal naar de rustige middeleeuwse bovenstad en dwaal daar rond. Strijk neer op het terras “ waar opa het liefste at” en verwen mijzelf met een lekkere lunch. Ik bezoek het kleine museum voor naïeve kunst. Ik houd van de kleurrijke naïeve schilderijen op glas en loop via de de beroemde Strossmeier- promenade terug naar de benedenstad en naar het station.  Mooie dag! morgen een klein stukje verder richting zuid-oosten  naar een kleine camping in het dorp Cigoc, beroemd om de ooievaars en traditionele houten huizen.

1. Anita:
    16 april 2019
    het blijf mooi daar.. heel veel genot gewenst met prachtig weer en veel inspiratie. Kijk naar je verhalen uit.. fijne avond! groet Anita
  2. Carla:
    16 april 2019
    Dat gaat mooi en voorspoedig.
    Leuk de foto’s te herkennen van Zagreb!!
  3. Anja:
    16 april 2019
    Leuk Fieke, om je te volgen! Goede reis.
  4. Jan:
    16 april 2019
    Mooie start van je reis Fieke .Fijne vakantie verder.
  5. Toos Verbogt:
    16 april 2019
    Zo te horen (lezen), helemaal relaxed. Houden zo! Fijne reis nog.
  6. Beatrijs timmerman:
    Hoi Fieke, heb mijn commentaar bij de foto's geplaatst! Goede reis, Beatrijs
  7. Willy zwaard:
    16 april 2019
    Wat ee relaxte sfeer.Op ieder bankje 1 persoontje.Kleur van het kerkje bijzonder en ook het mozaik
  8. Mila:
    Leuk Fieke,bekende plaats 😀
  9. Ans:
    17 april 2019
    Goede reis Fieke ! Geniet ervan en kom het gauw daarna maar eens gezellig vertellen bij een hapje en een drankje! Liefs, Ans
  10. Wilma Bergmans:
    17 april 2019
    Een héél goede reis en vakantie Fieke!
    Geniet ze! Groetjes, Wilma
  11. Lia:
    17 april 2019
    Wat een mooie en voorspoedige start van je reis...blijf genieten! Liefs Lia
  12. Marjo cousijn:
    17 april 2019
    Ja, nu heb ik het. Dat museum zijn we ook geweest.
  13. Karin:
    Fieke geniet ervan 👍🏻🏕🏖🚙🌞🇬🇷🇬🇷🇬🇷
  14. Peter en Ria:
    18 april 2019
    Ha, we gaan op reis. Naar Zagreb, daar zijn wij nog nooit geweest, maar je beschrijft het zó aantrekkelijk dat ik het al voel kriebelen. Mooie kunst gezien, een fijn begin van de reis. We wensen je een heerlijk vervolg en ik reis graag van afstand met je mee. Mooie foto's Fieke.
  15. Florens van der Voorn:
    18 april 2019
    Leuk! Ik lees het aandachtig.
  16. Beatrijs timmerman:
    20 april 2019
    heb de door jou genoemde stadjes, campings e.d. aan de hand van de route-foto gevolgd, wat een afwisseling, zeg. Leuk dat je op die ongezellige camping in Belgrado bekenden zag. Die "verwilderde" huisjes onderweg vinden wij romantisch, maar je zult er maar wonen. Goede reis verder, Fieke, ik ben heel benieuwd!
    Beatrijs