En...hoe is het nu met Fieke?

17 november 2017 - Tafraoute, Marokko

Ik ben nu op de helft van mijn reis. Ik ben in alles ver van huis. Het voelt of ik al maandenlang op pad ben...en, uit ervaring, weet ik dat de 2e helft van de reis veel sneller gaat. Je hebt een zeker ritme gevonden, de dagelijkse dingen zijn niet meer zo spannend. Ik weet dat ik in het kleinste winkeltje altijd drinkwater, brood, joghurt, mandarijnen kan kopen....
Het is fijn dat ik 95% van de tijd bereik heb met de GSM. Te weten dat ik contact kan leggen met de app , dit blog of door mijn woordjes te leggen, wanneer ik dat wil, maakt ook dat ik mij niet alleen voel. Het is mooi te merken dat de ruimte van het land ook de groep ruimte geeft. Dat maakt dat er geen spanningen ontstaan maar wel de saamhorigheid van de reis en het delen van je beleving en ervaring.
De dagen zijn kort en intensief. Om half 8 komt langzaam de zon op, rond 9 uur rijden de eersten al weer weg. Ik probeer altijd nog een kwartiertje zon te pakken met een kop koffie. De afstanden variëren maar ik bent toch zeker tot 16.00 onderweg, met de nodige foto-, en koffiestops. Vaak zijn die stops met een ander stel, die ook ergens rondlopen, soms alleen. Afspraak is dat je 1,5 uur voor donker ( 17.00) op de overnachtingsplek bent of hebt laten weten waar je zit. Als iedereen er is, volgt de briefing voor de volgende dag: extra coördinaten voor de Garmin, aanwijzingen voor het bereiken van verzamelpunt enz
Soms is er een gezamenlijke wandeling of een borrel ( inmiddels wordt er ook voor mij iets lekkers gemaakt☺) , maar meestal trekt iedereen zich dan terug in camper om te koken en is het al heel snel stik donker. Ik zet tijdens het koken en eten vaak een luisterboek aan, kruip daarna in bed en ben meestal voor tienen al vertrokken. Het alleen rijden is wel extra vermoeiend.
Tot nu toe is de reis fantastisch en is het helemaal waar ik van droomde...

1. Anneke, Egmond aan Zee:
    17 november 2017
    Mooi Fieke, te lezen dat je het goed hebt en je verwachtingen uitkomen. De tweede helft gaat dat ook vast doen.
  2. Ans van Aken:
    17 november 2017
    Hoi Fieke, fijn dat het naar je wens is. Ik vind het erg dapper. Ook al ga je met een groep, je bent toch vaak alleen. Groetjes, ook van Joke
  3. Anita:
    17 november 2017
    Geloof best dat de tijd vliegt. Echt mega respect voor je dat je het gewoon doet. Nemen ze je niet meer af. Enne ik kom virtueel zo ook nog eens ergens. Weer super fijne dag gewenst!
  4. Spanje carla:
    17 november 2017
    Fieke, het is fijn om te horen dat je het goed hebt. Ik kan mij zo goed voorstellen hoe het moet zijn. Dat gevoel van ruimte om je heen en in jezelf.......geweldig. heel veel moois nog te gaan. Kusssss
  5. Rolf van Putten:
    zwatte piet verdacht
    een gazelle op een steen
    franse slag half werk
  6. Joke toonen:
    Ha Fieke,
    Geniet van jouw verhalen en blij dat je het goed maakt. Hoe mooi is de wereld waarin jij reist. Ben er nooit geweest dus geniet mee. Lieve Fieke, heb het goed, hartegroet, Joke
  7. Lucie Brouwers:
    17 november 2017
    Klinkt goed! Verbazend dat je overal ontvangst hebt. Dat lukt zelfs in Duitsland en Frankrijk niet. Geniet ook van de 2e helft!
  8. Lia:
    17 november 2017
    Fijn dat alles tot nu toe zo goed verloopt. Het land is prachtig...krijg er door je verhaal en foto's een stukje van mee.
    Nu de andere helft nog in je gevonden ritme...blijf vooral genieten van dit gedroomde avontuur. Knuffel
  9. Florens van der Voorn:
    Leuk!
  10. Peter en Ria:
    18 november 2017
    Soms is het prettig om alleen te reizen, soms is samen prettiger. Je kunt dan dingen (zoals koken en rijden) delen. Het alleen reizen geeft ook weer een extra tintje aan de reis, je doet het toch maar. Gelukkig altijd met de wetenschap dat je niet echt alleen bent, er zijn mensen die op je letten.
  11. Monic van laar:
    18 november 2017
    Lieve fiek hou het vast!! Wat je zegt time flies maar het is goed om te lezen naast al je andere mooie verhalen dat je droom wat betreft deze reis dus echt uitkomt! Top!
    Dikke knuffel
  12. Marieke:
    20 november 2017
    Alweer op de helft, wat gaat dat snel!
    Fijn om zo met jou mee te kunnen reizen en om te lezen dat jullie het goed hebben met elkaar.
    En daarnaast alle mooie foto's te zien die hun eigen verhaal vertellen....