De voorbereidingen

24 oktober 2017 - Melilla, Spanje

Gistermiddag rond 13.00 is iedereen aangekomen op de verzamelplaats op het strand bij Motril.Twaalf echtparen en ik. Een eerste voorstel en kennismakingsronde :Allemaal pensionadas rond mijn leeftijd. Dat gaat vast wel goed komen. Vervolgens een uitgebreide briefing over de reis, de inhoud van het routeboek, een borrel en daarna niet op de boot maar nog een dagje geduld. Het is prachtig weer en mijn boek spannend. Vanochtend zijn alle campers voorzien van een mooie sticker, ( foto volgt) , is bij iedereen de navigatie ingelezen met de kaart van Marokko en alle coordinaten/waypoints van de route ingesteld. Ook op de landkaart wordt de route ingetekend. Een indrukwekkende 5800 km. Verdwalen zou nu niet meer mogelijk zijn...Om 13.00 de boot op voor de oversteek naar de Spaanse enclave Melilla. Na 5 uur rustige zee en zon rijden we in colonne de boot af naar een parkeerterrein voor de overnachting. Morgen vroeg op om de grens te passeren. Dat gaat wel enige uren duren. Vervolgens moet iedereen worden voorzien van Marokkaanse simkaarten, geld wisselen en tanken en dan is het zover: ieder in zijn eigen tempo op weg naar Het Plateau dus Rekkam, de eerste etappe in Marokko.

1. Monic van laar:
    24 oktober 2017
    Ooooh fiek wat spannend en wat fijn dat je eerste indruk goed is wat betreft je medereizigers! Hopelijk valt het mee morgen en kun je op je gemakkie gaan tuffen! Succes xx
  2. Ans van Aken:
    24 oktober 2017
    Hoi Fieke, fijn om te horen dat alles volgens plan gaat. Spannend in zo'n heel ander land weer. Ik hoop dat de papiermolen goed draait. Veel plezier!
  3. Jan:
    24 oktober 2017
    Hoi Mieke.Zo te lezen is alles goed voorbereid.Wens je een goede overtocht en een mooie start van je avontuur.Vind je het niet vervelend dat het allemaal echtparen zijn?
    Groeten Jan
  4. Anita:
    25 oktober 2017
    toi toi toi hoop dat je hele leuke contacten met de andere reizigers gaat hebben. Verheug mij op je foto's onderweg. liefs anita
  5. Els van der Giessen:
    Hoi Fieke,

Stuur je ook een foto van de ingetekende landkaart? Kunnen we in gedachten met je meerijden.
    Veel plezier, lekker genieten, en hou je taai!
    Goeie reis en liefs.
  6. Joke toonen:
    25 oktober 2017
    Ha Fieke, een week op pad en al zoveel indrukken. Leuk je weer even te zien in actie. Wat fijn dat de groep goed voelt voor jou. Zij kunnen ook blij zijn met jou. Op avontuur! Plezier en prachtige ervaringen. Liefs, Joke
  7. Toos Verbogt:
    Hoi Fieke,
    Fijn dat de eerste indruk van je reisgenoten zo positief is. Veel succes en, geniet ze!
    Gr. Toos
  8. Wilma Bergmans:
    25 oktober 2017
    Ben benieuwd naar je verhalen. Spannend zo'n reis. Veel rijplezier en genieten maar!
  9. Peter en Ria:
    25 oktober 2017
    Heerlijk hoor, een mooie reis voor de boeg, alles klopt, fijne reisgenoten, papieren in orde, het grote genieten kan beginnen.
  10. Lia:
    25 oktober 2017
    Zo..voorbereidingen in orde! Beetje jammer dat reisgenoten alleen echtparen zijn? Avonturen in Marokko kunnen beginnen. Fijn om zo beetje met je mee te kunnen reizen...
  11. Lucie Brouwers:
    25 oktober 2017
    Die grens passeren is in Marokko niet zo snel gedaan, heb ik ooit eens ervaren. Ik hoop dat het bij jullie soepeler verloopt. Wel jammer dat je de enige alleengaande bent (kan niet wachten tot ik dadelijk ook met pensioen ben!). Ik hoop dat je een leuk gezelschap hebt. In ieder geval is het een geweldige ervaring! Ik hoop dat je veel gaat genieten.