Langs de rand van de Sahara

11 november 2017 - Mhamid, Marokko

Vanuit Zagora rijden we naar Mhamid, de laatste pleisterplaats voor de 'moderne karavaans de Sahara intrekken. Alhoewel hier ook echt nog kamelen als lastdieren worden gebruikt. Ondereeg een bezoek aan Tamagroute, waar behalve een 17e eeuwse bibliotheek in de oude ksar nog op zeer traditionele wijze potten worden gedraaid, geglazuurd en gebakken. De laatste halte is Tagounite met een heerlijke rommelige souk. Aangekomen op onze pleisterplaats in de zandduinen van de Sahara worden we al snel verrast door een zandstorm. Van een rustdag in deze magnifieke omgeving komt niets terecht. We vluchten voor het in alles door dringende fijne zand en trekken de volgende ochtend verder naar het westen langs de Algerijnse grens. We overnachten in een stenig woestijn landschap. Iets minder stoffig en heel desolaat. Vanaf deze plek bij Foum Zguid rijden we door de Anti Atlas naar de voet van de Hoge Atlas. Morgen gaan we over de Tiz-n-Test pas rijden dwars door het hart van het gebergte.

1. Ad Hopstaken:
    11 november 2017
    We hebben op de tv jou kunnen bewonderen. Kort, maar onmiskenbaar iemand die geniet.
  2. Rolf van Putten:
    De woestijnen en
    LANGS DE RAND VAN SAHARA
    voswoestijn sterren
  3. Anneke, Egmond aan Zee:
    11 november 2017
    Prachtig Fieke, ik geniet met je mee.
  4. Ans van Aken:
    11 november 2017
    Ja het was wel speciaal om jullie daar te zien via de tv!
    Heel bijzonder. Apart landschap hoor. Geniet maar lekker verder.
    Groetjes
  5. Anita:
    12 november 2017
    ziet er bloedheet uit en wat een mooie kleuren die kleden.. groetjes uit een nat nederland
  6. Peter en Ria:
    12 november 2017
    Fantastisch Fieke, wát een reis.
  7. Rolf van Putten:
    koffietijd live
    thee en drinken hasjiesj mooi
    woestijnvos kijken
  8. Lia:
    13 november 2017
    TV 'oeps' vergeten te kijken... Wat een mooie kleedjes en die kleuren..! Natuurgeweld kun je niet voor blijven. Benieuwd naar vervolg, geniet.