Dwalen door Toledo

21 oktober 2017 - Toledo, Spanje

Het is meer dan 40 jaar geleden dat ik Toledo bezocht...altijd een diierbare herinnering gebleven. Mijn eerste kennismaking met de moorse architectuur vond ik heel bijzonder. Mijn extra reisdag voor het geval ik niet snel genoeg zou opschieten, kon ik nu gebruiken om Toledo opnieuw te bezoeken. Het is nog steeds een sprookjesstad, waarin de islamitische, joodse en christelijke cultuur elk hun prachtige gbouwen hebben achtergelaten. De bijzondere ligging hoog op de steile rotsen van de Taag met de oude poorten, muren en bruggen is al prachtig. Ik heb vooral gedwaald door kleine straatjes en pleintjes. De oudste moskee, de oudste synagoge en prachtige kloosters bewonderd. Mijn knieen versleten op de talloze trappen en steile steegjes. Heerlijk gegeten op een terras in de zon en heel gelukkig met deze kans om Toledo te kunnen bekijken.
Morgen nog 400 km naar Motril, de verzamelplaats voor de reis naar Marokko.

1. Ad Hopstaken:
    Prachtige stad
    Op naar Marokko
  2. Rolf van Putten:
    21 oktober 2017
    NU Libie vrijheid ! en Marokko !
  3. Lucie Brouwers:
    21 oktober 2017
    Ik was ook ooit, 40 jaar geleden (?) in Toledo. Mooie foto's. Ik herinner me het nauwelijks. Morgen wordt dus heel spannend! Hoop dat je heel fijne mensen gaat ontmoeten.
  4. Rolf van Putten:
    21 oktober 2017
    NU Libie vrijheid ! en Marokko !
  5. Wilma Bergmans:
    21 oktober 2017
    Mooie foto's! Wat fijn dat je de tijd had om Toledo te herontdekken.
  6. Gabriela:
    22 oktober 2017
    Hoi Fieke, prachtige foto’s !! En nu minder druk dan in het hoogseizoen, denk ik. Lekker relaxt met de extra uurtjes om oude herinneringen op te halen.
    Hier vandaag diep herfstweer, dus je rijdt in de goede richting... 😎
    Goede reis naar Motril en een leuke ontmoeting met de andere reizigers! Groetjes, Gabriela
  7. Peter en Ria:
    22 oktober 2017
    Ja, Toledo, dat is een prachtige stad om door smalle straatjes te dwalen en te dromen over wat ooit was. Wij waren hier ook wel eens met slecht weer, dan zijn die trapjes niet leuk meer.
  8. Marieke:
    22 oktober 2017
    Ha, al even een echte vakantiedag om heerlijk te genieten!
    Een hele goeie reis naar Motril!
  9. Anita:
    22 oktober 2017
    zeker lekker over mooie weer en omgevingen te lezen met het prutser hier.. prachtig daar zeg. goede trip vandaag!
  10. Monic van laar:
    22 oktober 2017
    Ziet er indrukwekkend uit! Maar wat betreft die knieën die moeten nog effe mee hè! 😉
    Mooie rit naar mortril !
    Monic x
  11. Ineke:
    22 oktober 2017
    Nou Fiek, nu reis ik ook een beetje mee! Leuk!
  12. Lia:
    22 oktober 2017
    Als het goed is ben je nu in Motril...en toch heb je al heel wat moois gezien onderweg. Marokko wacht nu op je! Blijf genieten...
  13. Mieke:
    23 oktober 2017
    Dit is het begin nog maar en dan al zo intens genieten. Dat belooft wat Fieke!
    Veel plezier met wat nog komen gaat (ook namens Ton natuurlijk)
  14. Els van der Giessen:
    23 oktober 2017
    Ha Fieke, inmiddels ben je vast alweer een stukje verder. Als ik me niet vergis, was het tot nu toe heel mooi en zal je de komende weken nog heel veel andere mooie landschappen en steden tegenkomen. En wie weet ook hele leuke, mooie en interessante mensen, voor zover je daar behoefte aan hebt, natuurlijk :)
    We kijken uit naar de volgende foto's.
    Liefs en voor nu goede reis, Els en Peter.
  15. Tonny van de Ven:
    25 oktober 2017
    Ziet er geweldig uit!! heel veel plezier. O ja zet je foto;s even rechtop krijg je een stijve nek van