Figuig

28 oktober 2017 - Figuig, Marokko

Na de leegte van de steen-woestijn eindigt de weg over het Plateau du Rekkum in de prachtige Sahara oase aan de Algerijnse grens.Figuig bestaat uit een enorme palmentuin met meer dan 100.000 palmen. De tuinen zijn ommuurd door lemen muren en voorzien van water via ondergrondse kanalen en een ingenieus irrigatie systeem : feggaguir. Rondom Figuig liggen zeven Ksars : autenthieke gemeenschappen die gezamenlijk hun deel van de palmentuin en irrigatie systeem beheren. We wandelen door Ksar-Zenaga met uit leem opgetrokken huizen en overdekte gangen die de huizen verbinden.
We staan hier op een camping en dat betekent: een douche!!! Vandaag een rustdag met rondwandelen, boodschappen ( dadels), lezen en, heel leuk: ik heb voor Marijn een fantastisch mooi Tamazight ( berbertaal) woordenboek kunnen kopen.

1. Tonny:
    28 oktober 2017
    Super mooi Fieke, lijkt wel een sprookje
  2. Peter en Ria:
    28 oktober 2017
    Goeie combinatie Fieke, mooie dingen bekijken, lekker douchen, leuke winkeltjes en hopelijk ook fijn reisgezelschap?
  3. Fieke:
    28 oktober 2017
    Er zijn genoeg prima mensen en het contact is geen probleem.
    Wel een probleem zijn de foto's. Ik dacht dat ik ze nu allemaal recht hadden gezet...en kun je er per reisverhaal maar 4 bijzetten? Hoe deed jij dat?
  4. Hans Meeuwsen:
    Hoi Fieke,
    even er voor gaan zitten en bijgelezen en gekeken, wat heb je al bijzondere dingen meegemaakt. Wat een belevenis zo n reis. Op deze manier kun je de reis een beetje meebeleven. Hoop dat je nog veel bijzondere dingen gaat zien
  5. Jan:
    28 oktober 2017
    Mooie foto's Fieke en een fijn verhaal.Geniet verder.
  6. Monic van laar:
    28 oktober 2017
    Joh we kijken die foto's wel andersom hoor😀
    Het geeft sowieso al een goed beeld van wat je meemaakt en ziet! Prachtig! X
  7. Florens van der Voorn:
    28 oktober 2017
    Ik kom zojuist terug uit Sint Pancras, met Marc op bezoek bij vakantievrienden geweest!
  8. Rolf van Putten:
    Barbaar (0;
  9. Lucie Brouwers:
    29 oktober 2017
    Hmmmm...ziet er goed uit! Geniet ervan. Heb inmiddels de organisatie opgezocht. Ga ik ook eens doen!
  10. Gabriela:
    29 oktober 2017
    Wat bijzonder, Fieke! Je reisverslag, de foto’s. Het landschap verandert, de namen worden exotischer en ik reis mee... Veel plezier en een goed vervolg van de reis 🤗!
  11. Toos Verbogt:
    29 oktober 2017
    Nu al zoveel indrukken binnengekregen en dan nog > 40 dagen te gaan. Wow!
  12. Lia:
    29 oktober 2017
    Zo met je 'meereizen' is bijzonder. Eigenlijk nog maar goed en wel onderweg en al zoveel moois gezien en beleefd... 'jaloersmakend' hoor. Blijf genieten!